ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
PIOSENKA – „Superbabcia i Superdziadek (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
WIERSZ – „Duży chłopiec”- Laura Łącz
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
TEMAT KOMPLEKSOWY: KARNAWAŁ W PRZEDSZKOLU
ZADANIA:
- przełamywanie lęku przed publicznymi wystąpieniami, rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu;
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i wzrokowej; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi;
- zachęcanie do przestrzegania kontraktu grupowego, a w szczególności do zachowania ciszy podczas wykonywania zadań grupowych;
- rozwijanie motoryki małej; wdrażanie do zgodnej współpracy, integracja grupy;
TEMAT KOMPLEKSOWY: TAK MIJA NAM CZAS
ZADANIA:
- poznawanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie/ dzień , noc/ , poznawanie nazw czterech pór roku, zjawiska ich rytmiczności i ich cech charakterystycznych;
- poznawanie poszczególnych etapów życia człowieka, rozwijanie umiejętności rozpoznawania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku; rozwijanie logicznego myślenia;
- zachęcanie do zgodnego współdziałania podczas pobytu w przedszkolu; wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery;
TEMAT KOMPLEKSOWY: MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK
ZADANIA:
- poznawanie wartości „szacunek”; nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka;
- poznanie bliskich członków rodziny (babć i dziadków0; rozwijanie wrażliwości na potrzeby ludzi starszych; budzenie empatii;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat; rozwijanie pamięci słuchowej;
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1-4,klasyfikowania, porównywania i odwzorowywania liczebności zbiorów.
TEMAT KOMPLEKSOWY: PTAKI ZIMĄ
ZADANIA
- Wyrabianie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści; rozwijanie mowy; zdobywanie informacji na temat dokarmiania ptaków; poznanie nazw ptaków / gil, sikorka, wróbel, wrona/
- Rozwijanie umiejętności przeliczania; utrwalenie określeń najdłuższy, najkrótszy, na dole, z boku;
- Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku w sali po skończonej zabawie
TEMAT KOMPLEKSOWY: KIM ZOSTANĘ GDY DOROSNĘ
ZADANIA:
- Nabywanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi, zwracanie uwagi na stosowanie poprawnych form gramatycznych; zapoznanie dzieci z różnymi zawodami i narzędziami koniecznymi w danej pracy.
- Posługiwanie się określeniami: mały, duży, wysoko, nisko; tyle samo, mniej, więcej; porównywanie liczebności zbiorów poprzez łączenie elementów w pary ; doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie dziecka.
- Nabywanie kulturalnych zachowań poprzez stosowanie zwrotów grzecznościowych;
Piosenka:
„Superbabcia i Superdziadek”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
- Moja babcia najpiękniej opowiada mi bajki,
szyje śliczne sukienki i spódniczki dla lalki.
A gdy krząta się w kuchni, to wokoło tak pachnie,
jakby cały nasz domek zbudowany był z ciastek.
Ref.: Kocham moją babcię…
i dziadka kocham też!
Mieć superbabcię i superdziadka
to cudowna rzecz!
- Dziadek umie naprawić każdą moją zabawkę:
stary traktor, samochód, hulajnogę, huśtawkę.
I zabiera mnie czasem na wyprawy w nieznane.
Wszystkie chwile z mym dziadkiem są niezwykłe, wspaniałe.
Wiersz
„ Duży chłopiec” – Laura Łącz
Minął rok i jestem duży –
nie boję się nawet burzy!
I na sankach jeździć umiem,
polecenia już rozumiem,
które mi wydaje tata,
żebym nie był fajtłapa!
W zeszłym roku byłem mały,
nawet się dziewczynki śmiały.
Że się boję deszczu, śniegu –
teraz mogę iść na biegun.
Bo w tym roku jestem duży,
nie boję się nawet burzy.