ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

 

 

PIOSENKA – Superbabcia i Superdziadek (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

WIERSZ – „Duży chłopiec”- Laura Łącz

 

ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

TEMAT KOMPLEKSOWY: KARNAWAŁ W PRZEDSZKOLU

ZADANIA:

  • przełamywanie lęku przed publicznymi wystąpieniami, rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu;
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i wzrokowej; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi;
  • zachęcanie do przestrzegania kontraktu grupowego, a w szczególności do zachowania ciszy podczas wykonywania zadań grupowych;
  • rozwijanie motoryki małej; wdrażanie do zgodnej współpracy, integracja grupy;

TEMAT KOMPLEKSOWY: TAK MIJA NAM CZAS

ZADANIA:

  • poznawanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie/ dzień , noc/ , poznawanie nazw czterech pór roku, zjawiska ich rytmiczności i ich cech charakterystycznych;
  • poznawanie poszczególnych etapów życia człowieka, rozwijanie umiejętności rozpoznawania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku; rozwijanie logicznego myślenia;
  • zachęcanie do zgodnego współdziałania podczas pobytu w przedszkolu; wzmacnianie więzi  grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery;

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK

ZADANIA:

  • poznawanie wartości „szacunek”; nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka;
  • poznanie bliskich członków rodziny (babć i dziadków0; rozwijanie wrażliwości na potrzeby ludzi starszych; budzenie empatii;
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat; rozwijanie pamięci słuchowej;
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1-4,klasyfikowania, porównywania i odwzorowywania liczebności zbiorów.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: PTAKI ZIMĄ

ZADANIA

  • Wyrabianie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści; rozwijanie mowy; zdobywanie informacji na temat dokarmiania ptaków; poznanie nazw ptaków  / gil, sikorka, wróbel, wrona/
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania; utrwalenie określeń najdłuższy, najkrótszy, na dole, z boku;
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku w sali po skończonej zabawie

TEMAT KOMPLEKSOWY:  KIM ZOSTANĘ GDY DOROSNĘ

ZADANIA:

  • Nabywanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi, zwracanie uwagi na stosowanie poprawnych form gramatycznych; zapoznanie dzieci z różnymi zawodami i narzędziami koniecznymi w danej pracy.
  • Posługiwanie się określeniami: mały, duży, wysoko, nisko; tyle samo, mniej, więcej; porównywanie liczebności zbiorów poprzez łączenie elementów w pary ; doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie dziecka.
  • Nabywanie kulturalnych zachowań poprzez stosowanie zwrotów grzecznościowych;

 

 

 

 

 

 

 

Piosenka:

„Superbabcia i Superdziadek”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

  1. Moja babcia najpiękniej opowiada mi bajki,

szyje śliczne sukienki i spódniczki dla lalki.

A gdy krząta się w kuchni, to wokoło tak pachnie,

jakby cały nasz domek zbudowany był z ciastek.

Ref.: Kocham moją babcię…

i dziadka kocham też!

Mieć superbabcię i superdziadka

to cudowna rzecz!

  1. Dziadek umie naprawić każdą moją zabawkę:

stary traktor, samochód, hulajnogę, huśtawkę.

I zabiera mnie czasem na wyprawy w nieznane.

Wszystkie chwile z mym dziadkiem są niezwykłe, wspaniałe.

 

Wiersz

 Duży chłopiec” – Laura Łącz

 

Minął rok i jestem duży –

nie boję się nawet burzy!

I na sankach jeździć umiem,

polecenia już rozumiem,

które mi wydaje tata,

żebym nie był fajtłapa!

W zeszłym roku byłem mały,

nawet się dziewczynki śmiały.

Że się boję deszczu, śniegu –

teraz mogę iść na biegun.

Bo w tym roku jestem duży,

nie boję się nawet burzy.