Tydzień eksperymentów

W ostatnim tygodniu lutego na zajęciach przeprowadzaliśmy różne eksperymenty.

Ogromny wpływ eksperymentów na rozwój i wychowanie dzieci związany jest z faktem, iż każda zabawa tego rodzaju niesie ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co wspiera proces uczenia się. Najlepiej bowiem zapamiętujemy to, co nam się miło kojarzy. Działalność badawcza wywiera korzystny wpływ na różne sfery rozwoju dziecka, m.in. sferę aktywności twórczej. Dzieje się tak, gdyż dziecko podejmując zabawę badawczą staje przed określonym problemem, którego rozwiązanie jest bezpośrednim celem samej zabawy. Rozwiązując ten problem różnymi metodami, zależnymi od poziomu rozwoju myślenia, dziecko prowokowane jest do wyciągania wniosków, szukania zależności, określania przyczyn i skutków. Przy okazji uczy się planowania własnych działań, poszukiwania oryginalnych pomysłów i rozwiązań.

Chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami, takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki, a wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją i pomostem do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji.

Dlatego też w minionym tygodniu eksperymentowaliśmy naprawdę bez umiaru. Przeprowadziliśmy następujące eksperymenty:

– krystalizacja soli,

– dmuchanie balona sodą oczyszczoną,

– wybuchający wulkan.

Jak widać po minach dzieci, entuzjazm i ciekawość badacza nie opuszczała ich ani na chwilę 🕵️🔎