ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD

 

ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

TEMAT KOMPLEKSOWY: WIEJE I PADA cd.

ZADANIA:

  • Wyrabianie umiejętności uważnego słuchania utworów i udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści; rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych; dostrzeganie konsekwencji nieodpowiedniego ubrania się –choroby.
  • Zwracanie uwagi na prawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego; rozwijanie spostrzegawczości; doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej; rozumienie możliwości poruszania lekkich przedmiotów przez ruch powietrza.
  • Poznanie bohaterów opowiadań i zabaw którzy towarzyszyć będą dzieciom przez cały rok; zapoznanie dzieci z kontraktem grupowym- /wdrażanie dzieci do respektowania ustalonych norm i zachowań/;
  • Dzielenie się wrażeniami z minionych wakacji – nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi z użyciem poprawnych gramatycznie zdań;
  • Dostrzeganie powtarzalności rytmów i podejmowanie działań samodzielnego ich odtwarzania; ćwiczenie umiejętności stosowania określeń czasowych: najpierw, teraz, potem; utrwalenie nazw podstawowych kolorów.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: MOJA MAŁA OJCZYZNA

ZADANIA:

  • Poznawanie pojęcia „wolność” ; budowanie poczucia tożsamości narodowej; zachęcaniedo szanowania odmienności innych ;
  • Poznawanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu; poznawanie polskich symboli narodowych ;zapoznanie z hymnem polski;
  • Poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce; rozbudzanie zainteresowań pięknem przyrody polskiej;
  • Rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu; rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny;
  • Rozwijanie sprawności manualnej ; rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: ZDROWIE NASZYM SKARBEM

ZADANIA:

  • Rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich; zapoznanie dzieci z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka i jej pozytywnym wpływie na zdrowie; poznanie różnych dyscyplin sportowych;
  • Poznanie piramidy zdrowia i wzbogacenie wiadomości na temat zdrowego odżywiania; poznanie znaczenia owoców i warzyw w diecie; posługiwanie się pojęciami : na dole , na górze, najwięcej, najmniej; posługiwanie się liczebnikiem głównym i porządkowym.
  • Nabywanie kulturalnych zachowań poprzez stosowanie zwrotów grzecznościowych;

TEMAT KOMPLEKSOWY: Co ułatwia pracę w domu?

ZADANIA

  • Zapoznanie dzieci z urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanych dawniej i współcześnie; rozwijanie zainteresowań badawczych
  • Rozwijanie umiejętności odbioru i wyrażania muzyki; rozwijanie poczucia rytmu; nabywanie umiejętności odtwarzania prostych układów tanecznych do muzyki instrumentalnej
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku w sali po skończonej zabawie

 

Piosenka ” Deszczowa orkiestra”

sł i muz. Joanna Bernat

  1. Kto nie lubi deszczu
    kto się boi burzy,
    komu w niepogodę czas się dłuży
    niechaj zagra z nami w deszczowej orkiestrze,
    bo my gramy razem z deszczem.

    Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
    Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
    Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz
    i my razem z deszczem gramy sobie też.
    Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
    Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
    Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz.
    Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.

    II. Nasza roześmiana, deszczowa orkiestra
    ciągle gra i grać nie może przestać.
    Więc nie zwlekaj długo i zagraj dziś z nami
    Do zabawy zapraszamy.

    REF. Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
    Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
    Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz
    i my razem z deszczem gramy sobie też.
    Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
    Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
    Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz.
    Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.

 

 

Wiersz

Polakiem jestem ja,

Polakiem jest mój tatuś

I ma się rozumieć

Polką moja matuś.

 

Polskie moje serce,

Polską ma ojczyzna,

Że jestem Polakiem

Każdy mi to przyzna