ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
TEMAT KOMPLEKSOWY: WIEJE I PADA cd.
ZADANIA:
- Wyrabianie umiejętności uważnego słuchania utworów i udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści; rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych; dostrzeganie konsekwencji nieodpowiedniego ubrania się –choroby.
- Zwracanie uwagi na prawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego; rozwijanie spostrzegawczości; doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej; rozumienie możliwości poruszania lekkich przedmiotów przez ruch powietrza.
- Poznanie bohaterów opowiadań i zabaw którzy towarzyszyć będą dzieciom przez cały rok; zapoznanie dzieci z kontraktem grupowym- /wdrażanie dzieci do respektowania ustalonych norm i zachowań/;
- Dzielenie się wrażeniami z minionych wakacji – nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi z użyciem poprawnych gramatycznie zdań;
- Dostrzeganie powtarzalności rytmów i podejmowanie działań samodzielnego ich odtwarzania; ćwiczenie umiejętności stosowania określeń czasowych: najpierw, teraz, potem; utrwalenie nazw podstawowych kolorów.
TEMAT KOMPLEKSOWY: MOJA MAŁA OJCZYZNA
ZADANIA:
- Poznawanie pojęcia „wolność” ; budowanie poczucia tożsamości narodowej; zachęcaniedo szanowania odmienności innych ;
- Poznawanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu; poznawanie polskich symboli narodowych ;zapoznanie z hymnem polski;
- Poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce; rozbudzanie zainteresowań pięknem przyrody polskiej;
- Rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu; rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny;
- Rozwijanie sprawności manualnej ; rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu.
TEMAT KOMPLEKSOWY: ZDROWIE NASZYM SKARBEM
ZADANIA:
- Rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich; zapoznanie dzieci z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka i jej pozytywnym wpływie na zdrowie; poznanie różnych dyscyplin sportowych;
- Poznanie piramidy zdrowia i wzbogacenie wiadomości na temat zdrowego odżywiania; poznanie znaczenia owoców i warzyw w diecie; posługiwanie się pojęciami : na dole , na górze, najwięcej, najmniej; posługiwanie się liczebnikiem głównym i porządkowym.
- Nabywanie kulturalnych zachowań poprzez stosowanie zwrotów grzecznościowych;
TEMAT KOMPLEKSOWY: Co ułatwia pracę w domu?
ZADANIA
- Zapoznanie dzieci z urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanych dawniej i współcześnie; rozwijanie zainteresowań badawczych
- Rozwijanie umiejętności odbioru i wyrażania muzyki; rozwijanie poczucia rytmu; nabywanie umiejętności odtwarzania prostych układów tanecznych do muzyki instrumentalnej
- Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku w sali po skończonej zabawie
Piosenka ” Deszczowa orkiestra”
sł i muz. Joanna Bernat
- Kto nie lubi deszczu
kto się boi burzy,
komu w niepogodę czas się dłuży
niechaj zagra z nami w deszczowej orkiestrze,
bo my gramy razem z deszczem.Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz
i my razem z deszczem gramy sobie też.
Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz.
Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.II. Nasza roześmiana, deszczowa orkiestra
ciągle gra i grać nie może przestać.
Więc nie zwlekaj długo i zagraj dziś z nami
Do zabawy zapraszamy.REF. Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz
i my razem z deszczem gramy sobie też.
Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz.
Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.
Wiersz
Polakiem jestem ja,
Polakiem jest mój tatuś
I ma się rozumieć
Polką moja matuś.
Polskie moje serce,
Polską ma ojczyzna,
Że jestem Polakiem
Każdy mi to przyzna