PLAN PRACY WYCHOWAWCZNO – DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE DZIECI 3- 4-LETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2023r.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

Temat kompleksowy: Jesień w sadzie”

Zadania:

  • Zapoznanie ze znaczeniem słowa „ sad” oraz  zmian zachodzących w sadzie jesienią
  • Rozpoznawanie wybranych owoców z sadu

Temat kompleksowy: ,,Jesień w ogrodzie ”

Zadania:

  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw
  • Rozumienie znaczenia spożywania owoców i warzyw w codziennej diecie

 

Temat kompleksowy: ,,Kolorowy park”

Zadania:

  • Dostrzeganie zmian zachodzących jesienią w parku, wzbogacanie zasobu słownictwa o nazwy drzew rosnących w parku i zwierząt zamieszkujących parki
  • Utrwalenie zasad obowiązujących podczas przebywania w parku

Temat kompleksowy: ,,Idzie jesień …do zwierząt”

Zadania:

  • Zapoznanie z cechami charakterystycznymi środowiska przyrodniczego- lasu; kształtowanie postaw proekologicznych
  • Zapoznanie ze sposobem przygotowania zwierząt do zimy

 

 

Wiersz

„Owoce i warzywa”

Już owoce i warzywa
pięknie nam dojrzały,
więc w jesienny dzień słoneczny
plony pozbieramy.
W sadzie rosną słodkie gruszki,
na powidła śliwki,
żółte i czerwone jabłka
i smaczne malinki.

A w ogrodzie jest marchewka,
pietruszka, selery,
teraz wszystkie te warzywa
z mama wykopiemy.

 

PIOSENKA

„KOLOROWE LISTKI”

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.