ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE, WIERSZ I PIOSENKA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

I. TEMAT KOMPLEKSOWY: Jesień w sadzie i w ogrodzie
ZADANIA:
• Poznanie jesiennej przyrody ( nazwy drzew i ich owoców) . Rozpoznawanie warzyw i owoców za pomocą zmysłów (smak, zapach, dotyk)
• Odkrywanie litery o: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Rozwijanie umiejętności plastycznych, budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
• Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów. Odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2,

II.TEMAT KOMPLEKSOWY: Zwierzęta jesienią
ZADANIA:
• Zdobywanie wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią; Odkrywanie litery a, A.
• Kształtowanie umiejętności liczenia. Ustawianie po dwa i po trzy. odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3,
• Rozwijanie sprawności ruchowej podczas biegu i marszu, rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała.

III. TEMAT KOMPLEKSOWY: Moja rodzina i mój dom
ZADANIA:
• Podawanie informacji dotyczącej rodziny (nazywanie jej członków, ich ról społecznych oraz ważnych wydarzeń z życia rodziny).
• Budzenie zainteresowania literami, analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby.
• Zapoznanie z figurą geometryczną – trójkątem.

IV. TEMAT KOMPLEKSOWY: Domowi ulubieńcy
ZADANIA:
• Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowlane, naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt oraz ich głosów
• Rozwijanie umiejętności pracy w grupie
• Odkrywanie litery e, E., budzenie zainteresowania literami
• Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4, kształtowanie umiejętności liczenia.

” Zbiory z sadu i ogrodu”
Autor: J. Kucharczyk
Już owoce i warzywa
pięknie nam dojrzały,
więc w jesienny dzień słonecznych
plony pozbieramy.

W sadzie rosną słodkie gruszki,
na powidła śliwki,
żółte i czerwone jabłka
i smaczne malinki.

A w ogrodzie jest marchewka,
pietruszka, selery,
teraz wszystkie te warzywa
z mama wykopiemy.

W piwniczce je przechowamy
aż do końca zimy,
ba sałatki i surówki
chętnie z nich robimy.

 

„Popatrzcie na jamniczka”
sł. D. Gellner, muz. B. Kolago

I. Popatrzcie na jamniczka!
Wyturlał się z koszyczka,
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie.

Ref. A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał!

II. Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże,
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę.

Ref. A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał!

III. A teraz gdzieś ucieka
i szczeka, szczeka, szczeka.
Łapiemy wiec jamniczka,
niech wraca do koszyczka.

Ref. A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał!

IV. Pod stołem jest koszyczek,
w koszyczku śpi jamniczek.
Jamniczek sobie śpi (pss..)
Jak się zbudzi, będzie zły!